dimecres, 5 de novembre de 2014

LA INTEGRACIÓ ESCOLAR DE L'ALUMNAT ESTRANGER AL PLA D'URGELL



La professora Olga Bernad exposava en la seva comunicació a les 5es Jornades els resultats d’un estudi realitzat l’any 2011 per l’Observatori Permanent de la immigració Lleida (OPI), centrant-se en l’escolarització i integració escolar dels infants i joves d’origen estranger en la comarca del Pla d’Urgell, concretament en els nivells d’Educació Primària, i Secundària Obligatòria (ESO) i postobligatòria (cicles formatius de grau mitjà i superior). 
Olga Bernad, primera per la dreta, en plena exposició. Foto: Josep M. Cabau.

Bernad partia de dades sociodemogràfiques (IDESCAT i Departament d’Ensenyament), s’ha utilitzades desprès una metodologia eminentment qualitativa mitjançant entrevistes en profunditat a mestres i membres d’equips directius d’escoles i instituts, i a tècnics de l’Administració. Analitzava el discurs dels docents i dels tècnics per tal de conèixer la seva percepció sobre la integració de l’alumnat d’origen immigrat i les seves famílies; les seves actituds i expectatives educatives;  i les mesures adoptades pels centres educatius per afavorir l’acollida i integració d’aquest alumnat i les seves famílies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada