La professora Olga Bernad exposava en la seva comunicació a les 5es Jornades els
resultats d’un estudi realitzat l’any 2011 per l’Observatori Permanent de la
immigració Lleida (OPI), centrant-se en l’escolarització
i integració escolar dels infants i joves d’origen estranger en la comarca del
Pla d’Urgell, concretament en els nivells d’Educació Primària, i Secundària
Obligatòria (ESO) i postobligatòria (cicles formatius de grau mitjà i superior).
Olga Bernad, primera per la dreta, en plena exposició. Foto: Josep M. Cabau. |
Bernad partia de dades sociodemogràfiques (IDESCAT i Departament d’Ensenyament), s’ha
utilitzades desprès una metodologia eminentment qualitativa mitjançant entrevistes
en profunditat a mestres i membres d’equips directius d’escoles i instituts, i
a tècnics de l’Administració. Analitzava el discurs dels docents i dels tècnics
per tal de conèixer la seva percepció sobre la integració de l’alumnat d’origen
immigrat i les seves famílies; les seves actituds i expectatives educatives; i les mesures adoptades pels centres educatius
per afavorir l’acollida i integració d’aquest alumnat i les seves famílies.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada